Kommentar til beklagelig sag

Kommentar til beklagelig sag Skrevet af Direktør og fagdyrlæge Thomas O. Larsen | 30. aug 2016

Vi har erfaret at der på Facebook kører en sag med os som hovedperson.

Sagen drejer sig om en hund, som i oktober 2015 blev opereret hos os og efterfølgende behandlet for sine komplikationer frem til marts 2016.

Vi skal med det samme stærkt beklage at forløbet desværre ikke har været problemfrit hverken for hund eller ejer, og hermed giver vi en uforbeholden undskyldning.

Vi skal samtidig gøre opmærksom på at vi ikke tidligere har set lignende fortilfælde. Men i perioden omkring oktober så et tilfælde mere, som heldigvis var langt mindre alvorligt.

Lige fra hundens ejer gjorde os opmærksomme på hundens sår, har vi gjort alt hvad der har stået i vores magt for at hjælpe hunden.

Vi har følt vi har haft en god dialog igennem hele forløbet, og beklager hvis det har været envejskommunikation og ikke givet ejeren samme opfattelse af hændelsen.

Vi har på intet tidspunkt, i det tætte forløb vi har haft med hundens ejer, forsøgt at skjule noget, men årsagen til hundens sår er uvis. Vi har gennem hele forløbet haft følgende teorier:

  •   Hot spot (indledningsvis)
  •   Drugeroption (allergisk reaktion på medicin, hvor huden falder af)
  •   Høj varme påvirkning (hunden holdes varm under narkosen af en varmepude som standard)

Hvilken årsag der er mest sandsynlig er svært at udtale sig om, eller om det måske er en kombination af disse. Varmepuden kan formentlig have været en væsentlig årsag, og termostaten kan have været defekt. Varmepåvirkning kan forværre en allergisk reaktion.

Det primære for os gennem hele forløbet har været, at give hunden den mest optimale behandling for at minimere generne for hunden og i sidste ende ejeren.

Vi har igen gennemgået den konkrete sag og vores procedure i forbindelse med behandlingen i oktober 2015, hvilket har resulteret i ændret procedure og indkøb af nyt udstyr. Da vores varmepuder var under kraftig mistanke for at deres termostater ikke fungerede korrekt, er de alle blevet skiftet ud og bliver efterfølgende løbende kontrolleret. 

Jeg har nu snakket med Louise telefonisk og vi håber begge at få det bedste ud af denne hændelse.

Med venlig hilsen

Thomas Larsen

Direktør og fagdyrlæge Dyrehospitalet City Syd

Del denne historie
Tilmeld dig Netdyredoktors nyhedsbrev Vi er en del af VetFamily, som står bag Netdyredoktor.

Tilmeld dig Netdyredoktors nyhedsbrev og få nyheder om dyrs sundhed, tips til træning og masser af gode tilbud.